Ezen dokumentum nem kerül iktatásra utólag nem hozzáférhető, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, nem minősül írásbeli szerződésnek. A webáruház működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk. Az ÁSZF hatálya kiterjed minden olyan kereskedelmi ügyletre, amely köztünk és a Vásárló között elektronikusan jön létre. A Vásárló fogalma magában foglalja a fogyasztó fogalmát. A Ptk. 8:1.§ 3. pontja értelmében fogyasztó a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy. A webáruház használatával a Vásárló elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el a jelen ÁSZF-ben foglalt rendelkezéseket.
SZOLGÁLTATÓ ADATAI A szolgáltató neve: Háziné Herendi Erika EV
Székhely: 2475 Kápolnásnyék Tó utca 6.
Levelezési cím: 2475 Kápolnásnyék Tó utca 6
Bankszámla szám: Gránit Bank 12100011-190000352
Telefonszámai:
- Üzlet: +36 30 8897559
- Üzletvezető,tulajdonos: +36 70 5123257
E-mail cím:
Üzlet: bringabarat@hotmail.com
Garancia és panaszügyintézés : bringabarat@hotmail.com
Adószáma: 58482063-1-27
Nyilvántartásban bejegyző hatóság: Fejér Vármegyei Bíróság
TEÁOR: 4791’02 Csomagküldő, internetes kiskereskedelem
Felügyeleti szerveink: Helyi Polgármesteri Hivatal jegyzője: Kápolnásnyék Önkormányzat Polgármesteri Hivatala Kápolnásnyék, Fő u. 28, 2475
Kereskedelmi és Iparkamara Békéltető Testülete: Fejér Vármegyei Békéltető Testület Székhelye: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6. Levelezési címe: Fejér Vármegyei Békéltető Testület, 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6. E-mail cím: bekeltetes@fmkik.hu
ALAPVETŐ RENDELKEZÉSEK
Vonatkozó jogszabályok A Szerződésre a magyar jog előírásai az irányadóak, és különösen az alábbi jogszabályok vonatkoznak: - 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről - 2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről - 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről - 151/2003. (IX.22.) kormányrendelet a tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról - 45/2014. (II.26.) kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól - 19/2014. (IV.29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól - 2011. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságra.
Az ÁSZF hatálya, elfogadása A létrejövő szerződés tartalmát – a vonatkozó kötelező érvényű jogszabályok rendelkezései mellett – a jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) határozzák meg. Ennek megfelelően tartalmazza a jelen ÁSZF a vásárlót és a szolgáltatót illető jogokat és kötelezettségeket, a szerződés létrejöttének feltételeit, a teljesítési határidőket, a szállítási és fizetési feltételeket, a felelősségi szabályokat, valamint az elállási jog gyakorlásának feltételeit. Üzletünk jogosult jelen ÁSZF-et bármikor, egyoldalúan módosítani. A módosított rendelkezések a hatályba lépést követően leadott megrendelésekre alkalmazandóak. Vállalkozásunk fenntartja a jogot, hogy bármikor, bármilyen változtatást, javítást hajtson végre a Webáruházon, előzetes figyelmeztetés nélkül.
A webáruház használatával kapcsolatos megkötések A webáruházat csak az ÁSZF feltételeit és az Adatvédelmi Szabályzatot elfogadó személy használhatja. Azaz a Vásárlónak el kell fogadnia az ÁSZF feltételeit, valamint az Adatvédelmi Szabályzatban szereplő adatkezelést.
Amennyiben a Vásárló webáruházunk oldalára belép és annak használatát folytatja, úgy azzal kijelenti, hogy az ÁSZF-ben, valamint az adatvédelmi nyilatkozatban levő felhasználási feltételeket megértette, azokat tudomásul vette, használatának feltételeit elfogadja, az adatkezelés leírt módjához hozzájárul. Amennyiben Vásárló nem fogadja el az ÁSZF-et, vagy az adatkezeléshez nem járul hozzá, úgy haladéktalanul köteles megszakítani a webáruház használatát és elhagyni azt.
MEGVÁSÁROLHATÓ TERMÉKEK KÖRE A termékek körének leírása A honlapon a megvásárolható termékek lényeges tulajdonságairól az egyes termékeknél szereplő leírásokban adunk tájékoztatást, melyek tartalmazzák a termékekhez kapcsolódó kiegészítőt, tartozékot. Kérjük, ha bármely termékkel vagy szolgáltatással még a megrendelés előtt kérdése lenne, érdeklődjön elérhetőségeinken. A webáruház részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a termékekről fotót jelenített meg. Dekorációs elemek nem részei a terméknek, kivéve, ha az a termékleírásban szerepel. Felhívjuk figyelmét, hogy az esetleges elírásokért, téves adatokért felelősséget nem vállalunk! Vállalkozásunk fenntartja a jogot arra, hogy bármely termék leírásában esetlegesen tévesen közölt adatot megváltoztathassa, illetve javíthassa, melyről megrendelt termék esetén a vásárlót tájékoztatja.
Árazás, Akciók, Hibás ár esete A webáruházban feltüntetett árak online árak, melyek eltérhetnek az üzletben alkalmazott áraktól! Az esetleges akciós árak a készlet erejéig érvényesek vagy meghatározott ideig tartatnak. A Vásárló tudomásul veszi, hogy az eladó és a vásárló között nem feltétlenül jön létre szerződés, különösen abban az esetben nem, amennyiben a Vásárló által megrendelt termékek ára az üzletünk belső rendszerének hibájából tévesen jelenik meg . Hibás ár feltüntetése esetén üzletünk felajánlja a termék valós áron történő megvásárlásának lehetőségét, mely információ birtokában a Vásárló eldöntheti, hogy megrendeli valós áron a terméket vagy minden hátrányos jogkövetkezmény nélkül lemondja a megrendelést. A webáruházban, illetve üzletünkben végfelhasználók részére értékesítünk, azon magánszemélyeket és cégeket, akik továbbértékesítési céllal vásárolnának, nem vagyunk kötelesek kiszolgálni.
A webáruházban történő böngészés A webáruházunkban tetszés szerint, személy azonossága felfedése nélkül barangolhat. Regisztrációs kényszer nélkül megismerkedhet termékeinkkel, szolgáltatásainkkal. Az oldalon történő barangolás egyszerűségét a rendszerezett termékkategóriák, az útvonal mutató, valamint a Főmenü is segíti. Termékeinket rendszerezve, kategorizálva az oldal tetején találja. Egyes kategóriákon belül további alcsoportokat talál, így is egyszerűbbé téve a böngészést. A kiválasztott termékkategóriákon belül az egyes termékek rövid leírását találja. A kiválasztott termékre kattintva bővebb leírását, nagyobb fényképét talál. Az oldalon szereplő árakat bruttó, azaz ÁFÁ-val növelten tüntetjük fel. (Az árváltozás jogát fent tartjuk).
A RENDELÉS MENETE
Vásárlás kezdeményezése Minden esetben vegye fel velünk a kapcsolatot telefonon vagy emailben a kiválasztott termékkel kapcsolatban.
A rendelési felület A rendelési felületen az alábbi adatokat szükséges megadnia, illetve az alábbi felületeken szükséges végig mennie:
Elérhetőség: E-mail cím, Név, Telefonszám. Fontos, hogy adatai megfeleljenek a valóságnak, mert ez lesz a számlázási neve, illetve bármilyen felmerült kérdés esetén ezen a telefonszámon fogjuk keresni Önt!
Szállítási mód: Előzetes egyeztetés alapján. Futárszolgálat esetén meg kell adni a szállítási címet.
Fizetési mód: Előzetes egyeztetés alapján.
Rendelés leadása: mielőtt megerősíti megrendelését, kérjük, olvassa el az ÁSZF-et, majd elolvasása és értelmezése után pipálja ki azt. Így már leadhatja megrendelését, melyet azonnal megkapunk. Webáruházban történt rendeléssel minden vásárló kijelenti, hogy elfogadja jelen ÁSZF-et, illetve tisztában van a rendelés menetével. A rendelés aktuális állapotáról további e-mail-ek kerülnek kiküldésre. Vásárló köteles a visszaigazoló e-mail tartalmát ellenőrizni, annak mellékletét ill. abban feltüntetett linkjeit részletesen áttekinteni, az általa megadott adatok, paraméterek helyességét leellenőrizni. A hibásan vagy nem kellő részletességgel megadott adatok, információk okán felmerülő bármilyen probléma, szállítási vagy egyéb többletköltség vagy ellehetetlenülés, késedelem Vásárlót terheli, az a Vásárló kizárólagos felelőssége.
Termék rendelkezésre állása A weboldalon az alábbi jelöléseket alkalmazzuk: Érdeklődjön telefonon vagy emailben.
FIZETÉSI MÓDOK
Utánvét, készpénz, átutalás.
SZÁLLÍTÁSI/ÁTVÉTELI MÓDOK
Személyes átvétel Ha úgy dönt, hogy személyesen szeretné átvenni a megrendelt terméket, akkor azt megteheti címünkön: 2475 Kápolnásnyék Tó utca 6. Figyelem! Egyeztetés hiányában a termékeket nem tartjuk fent ,előre egyeztetve maximum 24 óráig.
Házhozszállítás futárszolgálat A megrendelt termékek kiszállítását futárszolgálattal is kérheti. Nagyobb csomagok (kerékpárok) esetén partnerünk az MPL. Kézbesítéssel kapcsolatos hasznos tudnivalók: A kézbesítés munkanapokon munkaidőben 8.00 - 17.00 óra között történik. Célszerű olyan cím megadása ahol a kézbesítés ideje alatt eléri a futár. A csomagokat a feladástól számított 2 munkanapon belül kézbesítik, de akár már másnap megérkezhet. Ha nem sikerül elsőre kézbesíteni a csomagot, akkor a második kézbesítés előtt értesíti a futár a várható érkezésről.
Kiszállítást csak magyarországi címre van módunk teljesíteni.
FONTOS a megrendeléskor kitölteni: Telefonszám és email cím: legfontosabb, az alapvető számlázási és szállítási információk mellett egy létező telefonszám, illetve (a futárszolgálat külön kérésére) email cím megadása, amelyre értesítést kap, a csomag várható érkezéséről, valamint ha a futár nem találja a megadott címen, akkor ezen a telefonszámon keresztül veheti fel Önnel a kapcsolatot, a csomag átadásával és az esetleges másodszori kézbesítés időpontjával kapcsolatban.
JÓTÁLLÁS, SZAVATOSSÁG Kellékszavatosság A Vásárló hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.Kizárólag új termékekre vonatkozik. A Vásárló – választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Vásárló viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot. A Vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított 3 napon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. (Használt dolog esetén ez a határidő legfeljebb fél év.)
Termékszavatosság Új ingó dolog (termék) hibája esetén Vásárló termékszavatossági igényt érvényesíthet. Termékszavatossági igényként Vásárló kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. Termékszavatossági igényét Vásárló a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Vásárlónak kell bizonyítania. A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy: - a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy - a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy - a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered. A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania. A fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított három napon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős. Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági, illetve garanciális igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesíthet.
Jótállás A Polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) és a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján egyes tartós fogyasztási cikkek esetében jótállásra köteles. A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.Kizárólag új termékekre vonatkozik. A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető.
A jótállás időtartama: - 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év, - 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év, - 250 000 forint eladási ár felett három év. E határidők elmulasztása jogvesztéssel jár. A fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól számított 3 munkanapon belül érvényesíthet csereigényt, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza. A vállalkozás a fogyasztási cikkel együtt a jótállási jegyet bocsát rendelkezésére, melyek az alábbi adatokat tartalmazzák: - a vállalkozás nevét, címét, - a fogyasztási cikk azonosítására alkalmas megnevezését és típusát, valamint - ha van - gyártási számát, - a gyártó nevét, címét, ha a gyártó nem azonos a vállalkozással, - a szerződéskötés, valamint a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadásának vagy - a vállalkozás vagy közreműködője általi üzembe helyezés esetén - a fogyasztási cikk üzembe helyezésének időpontját, - a fogyasztó jótállásból eredő jogait, azok érvényesíthetőségének határidejét, helyét és feltételeit, továbbá - az arról szóló tájékoztatást, hogy fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák által működtetett békéltető testület eljárását is kezdeményezheti, - a vállalkozás bélyegzőlenyomatát és a kiállítás során a képviseletében eljáró személy aláírását. Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék fogyasztó részére való átadását követően lépett fel, így például, az alábbi esetekben: - rendeltetésellenes használat, - helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás, - elemi kár, természeti csapás okozta, stb. A fogyasztó a kijavítás iránti igényét a vállalkozás telephelyén, érvényesítheti. A kijavítás során a fogyasztási cikkbe a termék állapotáva megegyező alkatrész kerülhet beépítésre. - Kijavítás iránti igény teljesítésekor a vállalkozásnak fel kell tüntetnie: a) a kijavítás iránti igény bejelentésének és a kijavításra történő átvételnek az időpontját, b) a hiba okát és a kijavítás módját, továbbá c) a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő visszaadásának legutolsó időpontját. - Kicserélés iránti igény teljesítésekor a vállalkozásnak a jótállási jegyen fel kell tüntetnie a kicserélés tényét és időpontját. A) Ha a rendeletben meghatározott jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása során a vállalkozás részéről megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket harminc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat harminc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni. B) Ha a rendeletben meghatározott jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk három alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik - a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában -, valamint ha a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés b) pontja alapján a fogyasztó nem igényli a vételár arányos leszállítását, és a fogyasztó nem kívánja a fogyasztási cikket a vállalkozás költségére kijavítani vagy mással kijavíttatni, a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket harminc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk kicserélésére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat harminc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni. C) Ha a fogyasztási cikk kijavításra a kijavítási igény vállalkozás részére való közlésétől számított harmincadik napig nem kerül sor, - a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában - a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat a harmincnapos kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni. Az A,B,C bekezdés előírásai az elektromos kerékpárra, elektromos rollerre, quadra, motorkerékpárra, segédmotoros kerékpárra, személygépkocsira, lakóautóra, lakókocsira, utánfutós lakókocsira, utánfutóra nem vonatkoznak.
Használt kerékpár garancia A garancia időtartama a vásárlás napjától számított maximum 1-6 hónap. (A jótállás a fogyasztó, törvényből eredő jogait nem érinti, és nem korlátozza.) FIGYELEM ! A nem rendeltetésszerű használat, kezelés miatt bekövetkezett hibára, a jótállás időtartamán belül nem vállaljuk a díjmentes kijavítást, ennek javítási költsége a jótállási időn belül is a Vásárlót terheli. A jótállási jegyen történt bármilyen javítás, törlés, vagy átírás, valótlan adatok bejegyzése, a jótállási jegy érvénytelenségét vonja maga után. A garancia kizárólag a saját műhelyünkben érvényesíthető, így más műhelyben, kerékpár szervizben vagy otthon történő javítás, beállítás, átállítás, alkatrész csere, kiszerelés, beszerelés, szétszedés esetén a garancia érvényét veszti. A garanciális javításokat a kerékpár, a boltunkba visszaérkezésétől, számított maximum 30 napos határidővel elvégezzük, ha annak folyamán nem merül fel egyéb gátló tényező (pl.: rajtunk kívül eső okokból kifolyólag az alkatrész ellátásban-beszerzésben történő időbeli késés), minden ilyen okból felmerülő tényező esetén folyamatos kapcsolattartást és tájékoztatást nyújtunk a vásárlónak.
A JÓTÁLLÁS KERETÉN BELÜL, A DÍJMENTES KIJAVÍTÁSI KÖTELEZETTSÉGÜNK NEM ÁLL FENN, HA: • a meghibásodást rendeltetéstől eltérő használat, ütközés, baleset, túlterhelés okozta, • nem tartotta be a kezelési útmutató előírásait, nem megfelelő kenőanyagot használt, • a kerékpárt szakszerűtlenül, „otthon”, vagy illetéktelenek javították, nem megfelelő nyomaték erővel történő csavarmeghúzás esetén, alkatrészeket cserélnek benne, • a kerékpárt versenyzésre/egyesületben edzésre használják, extrém terhelésnek van kitéve, • a meghibásodást szakszerűtlen tárolás-, szállítás, elemi kár okozta, • a kerékpár azonosító adatai nem egyeznek meg a jótállási jegyen feltüntetett adatokkal, • a meghibásodást a karbantartás elmulasztása, vagy nem megfelelő tisztítás (magasnyomású mosás az elektromos kerékpáronál szigorúan tilos) illetve a takarítás elmulasztása és nem megfelelő ápoló anyag használata okozta, • normál anyagkopás és anyagkifáradás esetén, ide tartozik: az általános használatból eredő külső gumi kopás, fékbetétek féktárcsák kopása, defektek, markolat és nyereg kopása, kerekek felütése, lánc megnyúlása, forgó alkatrészek kopása, fogaskoszorú, lánctányérok kopása, • elektromos kerékpárok esetén: az akkumulátor vagy a kerékpár nem megfelelő helyen történő tárolása, nem megfelelő módon történő szállítása és rendeltetés ellenes használata esetén kialakuló állapot romlás, és elektromos rendszer meghibásodása (kábelek kiszakítása, kábel megtörés) • a meghibásodás a vásárlás után keletkezett egyéb okból következett be, Nem terjed ki a garancia: • teleszkópra, összteleszkópos kerékpároknál a hátsó rugós tagra, • ha a mindennapi használat során különböző „furcsa hangok jönnek elő...” Ilyenkor egy alapos kerékpár tisztítás, és utána a megfelelő alkatrészek olajozása, zsírzása ajánlott! • elektromos kerékpár esetén, az akkumulátorokra és az olyan motorokra, amihez nem rendelkezünk szoftveres háttérrel
GARANCIA ÉRVÉNYESÍTÉSÉNEK MENETE HASZNÁLT KERÉKPÁROK ESETÉBEN 1, Kapcsolatfelvétel telefonon a garanciális probléma jelzése, a vélt hiba bejelentése. 2, A hibásnak vélt kerékpár vagy alkatrész visszajuttatása boltunkba. Kérjük, csak a kollégáinkkal történő egyeztetés után küldje vissza a terméket, kerékpár esetében célszerű nem a hibásnak vélt alkatrészt visszaküldeni, hanem az egész kerékpárt, mivel sokszor a beállításhoz fontos, hogy az egész kerékpár nálunk legyen, különben nem tudjuk garantálni a probléma megoldását. 3, Ha megérkezett a kerékpár, akkor kollégáink átnézik és felmérik a kerékpárt, megkeresik a vélt probléma okát. Majd megállapítják, hogy a keletkezett probléma a garancia hatálya alá tartozik-e vagy sem. Ha a keletkezett probléma nem tartozik a garanciánk hatálya alá, akkor is van lehetőség azt kijavítani, természetesen ennek költsége a vevőt terheli. 4, Mindezek után kollégáink felveszik a kapcsolatot Önnel és tájékoztatják a felmérés fejleményeiről, a további teendőkről, valamint azok időtartamáról és esetleges költségeiről. 5, Ha az egyeztetés megtörtént, elvégezzük a megbeszélt javítást. 6, A javítás, beállítás után visszajuttatjuk futárszolgálattal a leadott terméket vagy kerékpárt, melynek költségét, garanciális javítás esetén mi vállaljuk, olyan esetekben, ahol nem a garancia hatálya alá tartozó javítás történt, a szállítás díja a vevőt terheli. Használt termékekre nincs garancia.
PANASZKEZELÉS A vásárló szóban vagy írásban közölheti a vállalkozással a panaszát, amely a vállalkozásnak, illetve a vállalkozás érdekében vagy javára eljáró személynek az áru fogyasztók részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozik.
A szóbeli panaszt a vállalkozás köteles azonnal megvizsgálni, és szükség szerint orvosolni. Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a fogyasztónak átadni. Telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb 30 napon belül - az írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó előírásoknak megfelelően - az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni. Egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozóan az alábbiak szerint köteles eljárni.
Az írásbeli panaszt a vállalkozás beérkezését követően 30 napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni. A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles. A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a vállalkozás köteles egyedi azonosítószámmal ellátni. A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat: - a fogyasztó neve, lakcíme, - a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja, - a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke, - a vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges, - a jegyzőkönyvet felvevő személy és - telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével - a fogyasztó aláírása, - a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje, - telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma. A vállalkozás a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni. A panasz elutasítása esetén a vállalkozás köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával - annak jellege szerint - mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást. Amennyiben az Eladó és a fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a fogyasztó számára:
Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál: Amennyiben a Vásárló fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes kormányhivatalhoz. https://www.kormanyhivatal.hu/hu A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról.
Békéltető testület eljárásának kezdeményezése: Amennyiben Szolgáltató és Vásárló között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, a fogyasztónak minősülő Vásárló, a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testülethez fordulhat és kezdeményezheti a Testület eljárását, illetve fordulhat a Szolgáltató székhelye szerint illetékes Békéltető Testülethez is. Szolgáltató székhelye szerint illetékes testület a Fejér Vármegyei Békéltető Testület. A Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. Bírósági eljárás kezdeményezése: Vásárló jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. rendelkezései szerint. Panasztétel az Online vitarendezési platformon: Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Ha Ön panaszt kíván tenni egy, a vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban, és nem akar feltétlenül bírósághoz fordulni, igénybe veheti az online vitarendezés eszközét. Elérhetőség: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=HU